Zeleniške špice

Nedelja, 4:45. Nik me že čaka pred hišo. Skupaj odrineva do Lokovice, tam pobereva Bistija, nato pa se napotimo proti Kamniški Bistrici kjer nas čakata Monika in Tilen. Skupaj se odpeljemo do Jermance, ki je izhodišče za današnje prečenje grebena Zeleniških špic. Tam parkiramo, si razdelimo opremo obenem pa kot skupina dobimo nalogo, da izmenično vodimo turo in si s tem pridobimo nekaj izkušenj o orientaciji v gorskem svetu.

Po poti se večkrat ustavimo, si preberemo opis poti in ogledamo skico, da si lažje predstavljamo kje smo ter kam naprej. Brez večjih težav prispemo do tolmunov kjer se osvežimo s kristalno čisto vodo nato pa nadaljujemo proti prvemu cilju, Staničevem vrhu. V grapi pod Staničevim vrhom se ustavimo, na glave poveznemo čelade, skupaj poiščemo najbolj primeren prehod in zagrizemo v strmino. Z malo poplezavanja nam hitro uspe doseči Staničev vrh, kjer se nam odpre pogled na celotno pot, ki je še pred nami. Ponovno preberemo opis poti ter skupaj ocenimo, da bo za sestop najbolje uporabiti abzajl, ki ga z Moniko skupaj pripraviva. Spustimo se na sedelce pod Staničevim vrhom, poiščemo prehod proti naslednjem špicu in nadaljujemo našo grebensko dogodivščino.

Od špica do špica iščemo prehode, se borimo z meglo in se vračamo k opisu ture, s čimer treniramo orientacijo kar je tudi namen današnje ture. Pred zadnjim vrhom si ogledamo še naravno okno in se po mostu nad njim povzpnemo do najvišjega vrha Zeleniških špic, Najvišjega roba kjer si čestitamo za uspešno opravljeno prečenje. Na vrhu se okrepčamo nato pa Bisti iz nahrbtnika potegne karto ter kompas, da povadimo orientacijo še na klasičen način.

Ker so bile za popoldne napovedane nevihte, pohitimo po brezpotju iz Srebrnega sedla nazaj proti Repovem kotu. Ob poti se večkrat ustavimo, si ogledamo južno steno planjave v kateri pleza naveza, izvemo kje potekajo nekatere smeri ter v kateri smeri je omenjena naveza. Nato se hitro spustimo in se priključimo poti, po kateri smo se zjutraj vzpenjali, kmalu za tem pa prispemo do izhodišča kjer zaključimo s turo.

Odpeljemo se v Kamniško Bistrico na zasluženo pivo, kasneje pa proti Savinjski dolini kjer se dobimo še z Aljo in Juretom, ki sta plezala v Krofički. Ob dobri hrani si izmenjamo vtise o današnjem dnevu in zaključimo zelo pestro nedeljo.

Plezali smo: Jernej Radoja, Nik Martinšek, Miha Polh, Monika Špital in Tilen Legnar