Vremensko okno za Herletovo smer

Letošnja poletna vremenska okna so redko dovolj dolga  za dolge smeri. Torek zadnjega dne julija je bil eden takšnih. Andrej, ljubitelj klasičnih je predlagal Herletovo smer v Ojstrici, še sam sem se predelal v klasika in sva šla. Vstop v smer je zaradi snežne zaplate bolj levo ali desno od predvidene kopne variante. Nekaj mokrote glede na letošnje vreme je v skali, vendar ne moti na plezalno zahtevnejših raztežajih. Mimoidoči znanec v tretjem raztežaju še na hitro potrdi spodnji del navigacije v smeri, ko se šele začnejo plezalno dobri raztežaji. Občasni klini iz zgodovine potrjujejo smer plezanja in sidriščne točke, občasno je koristen kakšen metulj. Smer precej vijuga, zavija okrog robov zato je potrebno varovanje ustrezno zastavit v izogib trenju ali skrajšati raztežaje. Preden omenim famozno prečnico je v smeri prijetno doživljati razne širine polic in poličk, horizontalnih in pod naklonom, bolj ali manj udobnih. Obvezen diagonalni raztežaj sistema votlin, pragov in suho vlažnih, včasih že jamarskih kaminov. Prečnica: je še vedno težka, z menda prvim slovenskim svedrovcem v zgodovini, pač A1. Od tam dalje še malo okrog, dol in gor po zelo plezljivih raztežajih IV. Še zadnji unikatni “jamarski” kamin in po dvojki na raz Kopinškove poti. Samo še navzdol proti koči na Jami.

Herletova smer V, A1/IV 450m

Plezala: Andrej Juvan, Matej Blagus

Herletova smer

Prečnica

Nad Prečnico

Izstop iz smeri

Iz desne spodaj izstopil na raz